KLADNO
Školy o prázdninách rozhodně nezahálely ani nezely prázdnotou. Zvýšila se bezpečnost žáků i majetku škol, finišuje rekonstrukce hřiště na Moskevské a díky daru od společnosti LEGO Production s.r.o. v této škole vzniknou i unikátní matematická stanoviště.
Kladenské základní školy se v uplynulých dvou měsících soustředily především na práce, které nelze provádět za běžného školního provozu. Řemeslníci ve školách malovali, prováděli běžné údržbářské práce, vše završil nákup nábytku a nového vybavení a následný velký prázdninový úklid a výzdoba tříd. Učitelé tak mohou žáky přivítat v příjemném a podnětném prostředí.
„Všechny kladenské školy jsou připraveny na nový školní rok a 1. 9. 2015 uvítají celkem 6938 žáků. Přestože se počet prvňáčků snížil o 18 dětí, celkově do kladenských škol nastoupí o 308 dětí více než v předchozím školním roce. V červnu ukončilo 9. třídy základních škol 561 absolventů a do 1. tříd nyní nastupuje 869 nových žáků,“ uvedla tisková mluvčí kladenské radnice Lenka Růžková.
Školy se soustředily na další zvyšování bezpečnosti žáků i majetku, proto např. v 7. ZŠ Vodárenské 2115, Kladno během prázdnin instalovali nové čipové otvírání dveří. Další školy, mezi něž patří i 1. ZŠ Amálská 2511, Kladno, nebo 17. ZŠ Pařížská 2249, Kladno, instalovaly za přispění města kamerové systémy do části vnitřních i vnějších prostor.
Bezpochyby největší prázdninovou akcí je realizace projektu spolufinancovaného Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci ROP NUTS 2 Střední Čechy „Rekonstrukce víceúčelového hřiště při 5. ZŠ Moskevská, Kladno“. Právě v těchto dnech finišují práce na moderním volnočasovém areálu pro širokou veřejnost.
Matematika se může stát nejoblíbenějším předmětem žáků 5. ZŠ Moskevská, Kladno. Škola totiž získala od firmy LEGO Production, s.r.o. příspěvek ve výši 500 000 Kč na vlastní projekt „Hravá matematika“, díky tomu na školní zahradě dokončují devět matematických stanovišť.
Získané prostředky umožnily zakoupit a nechat na míru vyrobit matematické pomůcky a vyzkoušet novou metodiku v praxi.